رفتن به محتوای اصلی

زالوپروران مرکز تخصصی تکثیر و پرورش زالو طبی

اشتغال و کارآفرینی پرورش زالو

پرورش و تکثیر زالوی طبی با توجه به نوپا بودن آن وقت مناسبی برای افرادیست که قصد دارند یک سرمایه گذاری مطمئن و همچنین شغل جذاب و سودآوری داشته باشند‌.

در اینجا خلاصه ای از سودآوری این صنعت توضیح داده می شود‌:

۱-پرورش زالو: پرورش زالو به معنی اینکه افراد زالوی لارو( بچه زالو) را تهیه میکنند و پرورش می دهند و به سایز مناسب و استاندارد می رسانند و بعد از قرنطینه به بازار عرضه می کنند‌.

بعنوان مثال:

شما ۱۰/۰۰۰ قطعه بچه زالو به قیمت حدودی هر قطعه ۱۰۰۰ تومان را در بهار و تابستان تهیه می کنید که کل مبلغ می شود ۱۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان و بعد از پرورش و در زمستان به قیمت حدودی ۳۲۰۰ الی ۳۵۰۰ تومان( در صورت عمده فروشی، و اگر خرده فروشی انجام شود ۴۰۰۰الی ۵۰۰۰ تومان) به فروش می رسانید‌‌

بعبارتی

۱۰/۰۰۰/۰۰۰قطعه×۳/۵۰۰ تومان= ۳۵/۰۰۰/۰۰۰ تومان

(حداقل دوره ی پرورش ۶ ماه است)

 

۲- تکثیر: در تکثیر افراد زالوهای مولدتهیه می کنند و با ایجاد شرایط محیطی آنها را تکثیر کرده و لارو (بچه زالو) تولید می کنند

بعنوان مثال:

شما ۲۰۰۰ قطعه زالوی مولد تهیه می کنید به قیمت تقریبی ۸-۱۰ میلیون‌ تومان.

)بهترین زمان شروع از اواسط زمستان تا اواسط بهار است)

با ایجاد شرایطی که کارشناسان خبره ی شرکت زالو پروران به شما آموزش می دهند می توانید از هر قطعه زالوی مولد با کیفیت ۱۵ تا ۴۰ عدد بچه زالو تولید کنید‌ که ما در اینجا حداقل ها را در نظر میگیریم‌:

۲۰۰۰قطعه×۱۵ عدد بچه زالو= ۳۰/۰۰۰ قطعه بچه زالوی تولید شده

حال این ۳۰/۰۰۰ قطعه را وارد فاز پرورش می کنید و در زمستان به قیمت ۳۲۰۰ الی ۳۵۰۰ تومان بصورت عمده و ۴۰۰۰ الی ۵۰۰۰ تومان بصورت خرده بفروش میرسانید‌.

۳۰/۰۰۰ ×۳۵۰۰= ۱۰۵/۰۰۰/۰۰۰ تومان

( دوره ی تکثیر ۱۲ الی ۱۴ ماهه است)

 

۳- نگهداری و دپو:

در این مورد شما در فصل های بهار و تابستان که زالو در اوج ارزانی است در سایز های طبی-آرایشی و طبی-متوسط خریداری می کنید و بدون تغذیه فقط از آنها نگهداری میکنید ( که شیوه ی بسیار راحت تری نسبت به دو روش قبل است) و در زمستان که اوج افزایش قیمت و تقاضاست بفروش می رسانید‌.

بعنوان مثال:

۲۰/۰۰۰ قطعه زالوی طبی متوسط را به ازای هر قطعه ۱۸۰۰-۲۰۰۰ تومان خریداری می کنید که می شود ۳۶/۰۰۰/۰۰۰ تومان و در زمستان به قیمت عمده ۳۲۰۰ الی ۳۵۰۰ تومان( خرده ۴ الی ۵ هزار تومان) به فروش میرسانید‌ که می شود:

۲۰/۰۰۰×۳۵۰۰ =۷۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان

 

توجه شود که قیمتهایی که در متن فوق درج شده است کاملا تقریبی است چرا که قیمت زالو در طول سال بسیار شناور است‌.

در هر صنعتی فروش محصول به مراتب سخت تر از تولید آن است. شرکت زالو پروران برای این موضوع هم به مشابه کل مراحل تولید در کنار شما عزیزان خواهد بود و به دو طریق این مشکل را برای شما مرتفع خواهد کرد:

۱)خرید کل محصول تولیدی شما توسط شرکت زالوپروران که با توجه به کیفیت محصول نهایی از ۱۰ تا ۲۰ درصد کمتر از قیمت روز بازار خریداری می شود‌.

(این ۱۰ تا ۲۰ درصد به دلیل هزینه ی نگهداری و قرنطینه ی مجدد و هزینه های کارگری خواهد شد)

 

۲)از جایی که شما در طول دوران فعالیت ۶ الی ۱۴ ماه فرصت دارید تا محصولاتتان رو آماده ی عرضه کنید می توانید با مراجعه به مطب های طب سنتی و کلینیک های زالو درمانی و عطاری های شهر و استان خود و همچنین استانهای همجوارتان، خود اقدام به فروش محصولاتتان‌ کنید که در این صورت در حین فعالیت شما در تولید ، آموزش های بازاریابی و طریقه ی عرضه و بسته بندی و ارسال توسط کارشناسان شرکت زالو پروران به شما بصورت حرفه ای آموزش داده خواهد شد‌.

توجه شود در صورت فروش مستقیم، قیمت فروش شما بالاتر و سود نهایی بیشتر خواهد شد‌.

در هر صورت اگر تولید کنندگان محترم تمرکز کافی روی کیفیت زالوهای تولیدی خود داشته باشند مسلما مشکلی بابت فروش محصولات خود خصوصا در زمستان که تفاضای بازار بیشتر از عرضه است نخواهند‌ داشت‌.

برگشت به بالا