رفتن به محتوای اصلی

زالوپروران مرکز تخصصی تکثیر و پرورش زالو طبی

کاربردهای اورژانسی زالو

کاربردهای اورژانسی زالو

حرکت جمعیت کشور به سمت سالمندی و تغییر سبک زندگی موجب افزایش وقوع سکته های مغزی شده است .

در کشور روزانه 250 تا 300 نفر (آمار مربوط به سال 91 خبرگزاری مهر) دچار سکته مغزی می شوند و اخیرا وقوع آن در سنین پایین و افراد جوان نیز گزارش می شود .
فشار خون، دیابت، چربی خون بالا، چاقی، تغییر الگوی زندگی و تغذیه نامناسب از جمله عواملی هستند که در نهایت ممکن است به صورت سکته مغزی تظاهر پیدا کند. سکته مغزی علاوه بر تحمیل هزینه های سر سام آور برای خانواده، صدمات بسیاری را برای فرد ایجاد می‌کند و می‌تواند کیفیت زندگی وی را تحت الشعاع قرار دهد.
این درحالیست که متاسفانه 60 درصد افراد، از مستعد بودن خود به سکته های مغزی بی اطلاع اند.
تغییر رژیم‌های غذایی، کاهش استرس، اجتناب از استعمال مواد دخانی، از جمله اقدامات پیشگیرانه هستند که بایستی برای جلوگیری از ابتلا به همه بیماریهای غیرواگیر به ویژه سکته‌های مغزی مورد توجه قرار گیرند.

? اما طب سنتی چه راهکاری برای جلوگیری یا بهبود این عارضه پیشنهاد میکند؟؟؟؟????

علاوه بر موارد ذکر شده طب سنتی یکی از دستاوردهای ارزشمند خود را در پیشگیری و همچنین جلوگیری از عوارض سکته های مغزی معرفی و توصیه می کند.

علاوه بر گزارشات علمی، مشاهدات تجربی حاکی از اثرات بسیار رضایت بخش استفاده از زالو در جلوگیری از سکته های مغزی می باشد.
وجود ترکیبات ضد انعقاد ویژه در بزاق زالو علاوه بر باز کردن لخته های مسدود کننده عروق، تا مدتها از تشکیل لخته های جدید جلوگیری خواهد کرد.

*** علاوه بر آن در موارد اورژانسی به جرات میتوان گفت هیچ جایگزین موثر تر از زالو برای جلوگیری از بروز عوارض جبران ناپذیر سکته های مغزی وجود ندارد.
استفاده از زالو در دقایق اولیه بروز سکته مغزی بهترین و موثرترین گزینه برای جلوگیری از بروز عوارض اجتناب ناپذیر سکته می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برگشت به بالا