رفتن به محتوای اصلی

زالوپروران مرکز تخصصی تکثیر و پرورش زالو طبی

‌علت خونریزی بعد از جدا شدن زالو چیست؟

‌علت خونریزی بعد از جدا شدن زالو چیست؟

پروتئینی به نام ” کالین ” در بزاق زالو موجود است . وظیفه اصلی این پروتئین آنست که باعث خونریزی ثانویه می شود و گاھی این خونریزی تا ١٢ ساعت به طول می انجامد . در یک نگاه سطحی و گذرا شاید شما از این موضوع متعجب شوید که ، زالو چه نیازی به ماده ای دارد که سبب خونریزی طولانی مدت از زخم ایجاد شده شود ؟ زالو پس از یک ساعت یا کم تر ، بعد از اینکه قربانی خود را مورد تهاجم قرار داد خودش را از آن جدا می کند و بیش از آن به طعمه متصل نمی ماند . پس چه فایده ای می تواند داشته باشد ؟ که در زیر می آوریم :
۱- خونریزی ثانویه جهت جلب نمودن سایر زالوھا طراحی شده و می تواند به عنوان ابزاری جهت حفاظت از جمعیت زالوها عمل نماید . زیرا خون خارج شده از زخم در آب پخش می شود و سبب جلب توجه سایر زالوها می گردد و در نتیجه سایز زالوها به سمت طعمه ھجوم می آورند .
۲- این خونریزی طولانی و بلند مدت طراحی شده تا زخم ایجاد شده توسط نیش زالو تمییز گردد و بنابراین به عنوان ابزاری ساده و موثر جهت ضدعفونی کردن زخم عمل می کند . این امر مانع ورود میکرواُرگانیسمها به داخل جریان وریدی نیز می شود و ھمچنین خطر ابتلا به بیماری ھای عفونی و سپس عفونت خون را کاهش می دهد !!!
۳- سبب خروج رسوبات و اخلاط اضافی و کثافات باقی مانده خون در داخل وریدها نیز می شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برگشت به بالا